Esittely
Osaamista ja intoa kehittämiseen!
Koulutus innostaa ja ohjaa johtoa sekä henkilöstöä kehittämään työpaikkaansa yhteisvoimin. Koulutus auttaa muodostamaan yhteisen käsityksen työhyvinvoinnista, jäsentää rooleja ja vastuita sekä edistää yhteistyötä.
Lisätietoja
Työhyvinvointikortin saaminen edellyttää koko koulutuksen suorittamista: itsenäinen opiskelu 17.11. mennessä ja läsnäoloa koko hybridiosan (osallistuminen joko etänä tai paikanpäällä) ajan 21.11. klo 8.30-12.00.
Osallistujalla tulee olla henkilökohtainen sähköpostiosoite, joka merkitään ilmoittautumislomakkeelle.
Tavoite
Työhyvinvointikortti-koulutuksen tavoite on edistää työhyvinvoinnin kehittämistä ja saada siihen uutta suuntaa ja intoa. Näin tavoite yltää yhtä päivää pidemmälle.
Koulutuksessa löydetään vastauksia kysymyksiin:
- Mistä työhyvinvointi rakentuu?
- Mitä voimavaroja ja kehittämistarpeita työpaikalla on?
- Miten johtamisella ja työyhteisön keinoin edistetään työhyvinvointia?
- Miten hallitaan työkuormitusta sekä tuetaan resilienssiä, terveyttä ja työkykyä?
- Miten osaamista voidaan kehittää ja jakaa?
- Miten vahvistetaan työyhteisön psykologista turvallisuutta?
- Millainen on toimiva työyhteisö?
Kohderyhmä
Koulutus on tarkoitettu kaikille työhyvinvoinnin kehittämisestä kiinnostuneille tehtävästä riippumatta.
Koulutus koostuu kahdesta osasta: 3,5, tunnin verkko-opinnoista, jotka opiskelija suorittaa itsenäisesti 8.-17.11. välillä ja hybridiosasta, johon voit osallistua paikanpäällä tai etänä 21.11. klo 8.30-12.00.
Verkko-opinnoissa käsitellään seuraavia teemoja:
- Työhyvinvoinnin kokonaisuus
- Johtamalla työhyvinvointia
- Toimiva työyhteisö
Hybridiosan sisältö:
- Keskeisten asioiden kertaus
- Poimintoja verkko-opintojen tehtävistä
- Keskustelua käytännöistä, joilla työhyvinvointia voidaan edistää työpaikoilla
- Mitä teemme seuraavaksi?