Behandling av osakligt uppträdande i förtroendeorgan
Ett gott uppträdande utgår alltid från respekt för andra människor. Att uppföra sig väl, uppträda artigt, ha fungerande sociala interaktioner och förstå olikheter är färdigheter också varje ledamot av kommunfullmäktige ska ha.
Handboken Behandling av osakligt uppträdande i förtroendeorgan är till hjälp för att identifiera osakligt bemötande och skapar klarhet i principerna för att ingripa i osakligt bemötande i förtroendevaldas verksamhet.
Ladda ner publikationen i PDF-format
- Utgivare:
- Arbetarskyddscentralen, kommungruppen
- Innehåll:
- Merja Hyvärinen, JHL rf, Anna Kukka, KT Kommunarbetsgivarna, Eija Ovaskainen, Esbo stad, Marjo Varsa, Talentia, Asta Koivikko och Mikko Kuivalainen, Arbetarskyddscentralen
- Utgivningsår:
- 2021
- ISBN (pdf):
- 978-951-810-764-7
- Branscher:
- Kommuner och välfärdsomrodena
- Former:
- Språk:
- ruotsi
Relaterade publikationer
Tryckt: Förebyggande och hantering av osakligt bemötande på arbetsplatsen
Publikationen stöder arbetsplatserna i förebyggandet och hanteringen av trakasserier och annat osakligt bemötande samt i utarbetandet av verksamhetsmodeller och instruktioner för detta. Utöver...
Tryckt: Etisk belastning på arbetsplatsen
Målet med publikationen är att stödja arbetsplatserna med att identifiera och hantera arbetsbelastning. Den riktas till arbetsplatsernas ledning, chefer, arbetarskyddspersoner och anställda samt...