Työturvallisuuskeskuksen toiminta 2017

Työturvallisuuskeskuksen uusi strategia vuosille 2018-2022 valmistui. Toimiston organisaatiota kehitettiin edelleen ottamalla käyttöön teematiimit. Toimialaverkoston yhteistyötä vahvistettiin Hanketori-toimintamallin avulla. Koulutustoiminnassa tehtiin harppauksia monimuotokoulutuksen suuntaan.

Uusi strategia valmistui

ttk_icon_osallistujia2Työturvallisuuskeskuksen strategia vuosille 2018-2022 painottaa kohderyhmien tarpeista lähtevää toiminnan suunnittelua. Visiona on, että kaikilla työpaikoilla on osaamista ja intoa jatkuvasti parantaa työturvallisuutta.

Uuden strategian jalkauttamiseksi toimistossa otettiin käyttöön asiantuntijoiden teematiimit: työturvallisuuden johtaminen, toimiva työyhteisö ja turvallinen työympäristö.

Koulutuksella osaamista työpaikoille

ttk_icon_koulutusTyöturvallisuuskeskus järjesti noin 340 tapahtumaa, joissa oli noin 9 000 osallistujaa. Avointen koulutusten määrä laski, mutta osallistujamäärä kasvoi edellisestä vuodesta. Tilauskoulusten määrä säilyi edellisvuoden tasolla.

ttk_icon_arvosanaMonimuotokoulutus on tulossa lähiopetuksen rinnalle myös Työturvallisuuskeskuksen koulutustarjonnassa: suunniteltiin koulutuskokonaisuuksia, kokeiltiin verkkokoulutusalustoja ja pilotoitiin koulusta.

ttk_icon_korttiTyöturvallisuuskortti- ja Työhyvinvoinvointikortti-koulutusten kehittäminen jatkui. Työturvallisuuskortti otti käyttöön mobiilikortin ja liittyi Korttitieto.fi-portaaliin. Työhyvinvointikortti-koulutuksen jatkovalmennusta pilotointiin.

Työsuojelutietoa työpaikoille

ttk_icon_hankeTyösuojeluhenkilörekisterin kautta tavoitettiin noin 63 000 työsuojelutehtävässä toimivaa henkilöä. Vuosi 2017 oli työsuojeluvaalivuosi.

Verkkopalveluihin tehtiin yli 710 000 vierailua.

Telma-lehden kokonaisjakelu oli yli 100 000 kappaletta.

Uusia tuotteita julkaistiin noin 20 kappaletta. Lisäksi uudistettiin kymmenkunta tuotetta.

Tutustu koulutustarjontaamme

Koulutuskalenteri

Julkaisut verkkokaupasta

Verkkokauppa
tyoelama2020-logo

Suomeen Euroopan paras työelämä

TTK on yksi Työelämä 2020 -hankkeen ydintoimijoista.

Työelämä2020 -hanke
eu_kampanja_2018